Walne Zgromadzenie 2023 w spółdzielni mieszkaniowej
Szkolenie odbędzie się w dniu 09.03.2023r. za pośrednictwem platformy do szkoleń – TEAMS w godz. 9.00-13.00 (z krótkimi przerwami w trakcie szkolenia)
Każdy uczestnik, dzień przed szkoleniem otrzyma link do platformy, na której należy dokonać rejestracji i zalogować się w dniu szkolenia.
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- spółdzielni mieszkaniowych
- zarządców nieruchomości
Na szkoleniu zostaną omówione:
- zasady sporządzenia sprawozdania z działalności – wzór w materiałach
- terminy sporządzenia sprawozdań
- czy dopuszczalne jest w spółdzielniach mieszkaniowych pisemne i zdalne głosowanie uchwał WZ
- zwołanie, przygotowanie i przebieg WZ w różnych formach
- jak zorganizować WZ za 2019-2022
Program szkolenia:
- Zmiany dotyczące sprawozdania z działalności
- Szablon sprawozdania zarządu z działalności – WZÓR W MATERIAŁACH
- Zasady sporządzenia sprawozdania z działalności
- Najczęstsze błędy
- RODO a sprawozdanie z działalności
- Termin przyjęcia sprawozdania z działalności za 2022 r.
- Termin przyjęcia sprawozdania finansowego za 2022 r.
- Termin badania / oceny sprawozdania finansowego za 2022 r.
- Termin zatwierdzenia sprawozdania z działalności i finansowego za 2022 r.
- Jakie czynności wykonać jeżeli nie było zwołane WZ w 2020 r., 2021r. i 2022r. ? Czy można połączyć uchwały za 2019r., 2020 r., 2021r. 2022r.?
- Od kiedy należy udostępnić w 2023 roku sprawozdania członkom Spółdzielni?
- Do kiedy należy zwołać Walne Zgromadzenie w 2023 r.?
- Czy należy zarządzać pisemne lub zdalne głosowanie uchwał Walnego Zgromadzenia w 2023r.?
- Najnowsze orzecznictwo i poglądy dotyczące pisemnego głosowania uchwał WZ
- Sankcje nieterminowego zwołania Walnego Zgromadzenia w czasie epidemii i po jej odwołaniu
- Problemy interpretacji terminu zwołania Walnego Zgromadzenia
- Jak należy przygotować się do Walnego Zgromadzenia?
- Walne Zgromadzenie a najnowsze orzecznictwo i RODO
- Przygotowanie Walnego – obligatoryjna treść zawiadomienia o pisemnym głosowaniu, sposób doręczeń, skutki uchybień, zasady liczenia terminów
- Realizacja ustawowych uprawnień członków przy zwoływaniu Walnego Zgromadzenia
- Czy wszystkie uchwały i poprawki zgłoszone przez członków spółdzielni muszą być uwzględnione?
- Zasady wykładania materiałów i upubliczniania zawiadomień a RODO
- Udział członka spółdzielni, pełnomocnika, eksperta i pomocy prawnej – możliwości ograniczenia uczestnictwa
- Otwarcie obrad
- Odczytanie listy pełnomocnictw i weryfikacja pełnomocnictw – najważniejsze zasady
- Wybór prezydium i komisji
- Prezentacja sprawozdań
- Podział obowiązków na Walnym Zgromadzeniu
- Rodzaje uchwał podejmowanych na Walnym Zgromadzeniu
- Jak wprowadzić do porządku obrad poprawki do uchwał w pisemnym głosowaniu?
- Zasady głosowania
- Elektroniczne liczenie głosów
- Wybory do Rady Nadzorczej a WZ
- Czy wybrana w czasie epidemii Rada Nadzorcza jest legalna?
- Procedury wyboru członków Rady Nadzorczej
- Wymogi kandydatów do Rady Nadzorczej
- Prezentacja kandydatów do Rady Nadzorczej
- Jaka większość głosów powinna być stosowana w wyborach do Rady Nadzorczej?
- Zagrożenia podważenia uchwał Walnych Zgromadzeń
Szkolenie poprowadzi: Radca Prawny – Dariusz Wociór
Odpłatność za szkolenie wynosi:
- 310,00 zł od osoby + VAT – dla spółdzielni będącej członkiem MZRSM,
- 340,00 zł od osoby + VAT – dla spółdzielni nie będącej członkiem MZRSM
Cena zawiera dostęp do platformy w czasie trwania szkolenia, materiały szkoleniowe przygotowane przez wykładowcę oraz konsultacje w czasie przeznaczonym na szkolenie.
Sposób zapłaty: faktura zostanie wysłana na podany w zgłoszeniu adres e-mail po szkoleniu.
Termin nadsyłania zgłoszeń do 06.03.2023r. fax: 14/626-09-90, 14/627-35-80 lub e-mail: szkolenia@mzrsm.pl
Powrót