Prezes Zarządu,
Główny Księgowy,
Pracownicy działów technicznych i administracyjnych
Spółdzielni Mieszkaniowej
Małopolski Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych zaprasza na szkolenie pt.:
Problemy zarządzania nieruchomościami w spółdzielni mieszkaniowej, fundusz remontowy, wspólnoty po wejściu w życie ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. o zmianie ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy – Kodeks postępowania cywilnego oraz ustawy – Prawo spółdzielcze
Sejm 20 lipca 2017 r. zmienił ustawę o spółdzielniach mieszkaniowych, Kodeks postępowania cywilnego oraz Prawo spółdzielcze. Nowe przepisy znacząco zmieniają działanie w zakresie gospodarki finansowej oraz czynności zwykłego zarządu i przekraczających zakres zwykłego zarządu w spółdzielni mieszkaniowej. Na szkoleniu zostaną porównane stare i nowe przepisy w połączeniu z regulacjami nie zmienionymi. Szkolenie jest przygotowane specjalnie dla członków Zarządu, Rady Nadzorczej oraz pracowników ds.: samorządowo-organizacyjnych, eksploatacyjno-technicznych i księgowości.
Szkolenie uwzględnia:
- ostatnie zmiany prawa
- wytyczne ministerstwa
- najnowsze orzecznictwo.
W materiałach dokumenty dostosowane do nowego stanu prawnego:
Wzorcowy regulamin funduszu remontowego w 2 wersjach
Wzory odpowiedzi na roszczenia właścicieli i członków w zakresie tematyki szkolenia
Wzory uchwał właścicieli lokali w zakresie powstania i organizacji wspólnoty
Wzory uchwał w zakresie czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu w spółdzielni mieszkaniowej
Szkolenie odbędzie się:
w dniu 22.02.2018 r. w Rzeszowie w Sali Konferencyjnej Młodzieżowej Spółdzielni Mieszkaniowej „Metalowiec” ul. Graniczna 6, o godz. 1000, Przewidywany czas zakończenia szkolenia o godz. 1500
Program szkolenia:
- Analiza ministerstwa a zarządzanie nieruchomościami w spółdzielniach mieszkaniowych
- Zarządzanie nieruchomościami stanowiącymi mienie ogólnospółdzielcze
- Zarządzanie nieruchomościami w których nie został „wyodrębniony” żaden lokal
- Zarządzanie nieruchomościami w których „wyodrębniony” został co najmniej jeden lokal
- Jakie czynności powinna wykonać spółdzielnia mieszkaniowa w zakresie działania wspólnot mieszkaniowych po wejściu w życie ustawy z 20. lipca 2017r. żeby nie skomplikować funkcjonowania
- Etapy działania w przypadku powstania wspólnoty w spółdzielni mieszkaniowej (wspólnoty krok po kroku)
- Nowe zasady gospodarki finansowej i remontowej
- Zasady rozliczania i ewidencji funduszu remontowego
- Kiedy zwracamy środki pieniężne z funduszu remontowego?
- Opracowanie regulaminu funduszu remontowego – wzór w materiałach
- Różne tryby powstawania wspólnot – wzory uchwał w materiałach
- Wspólnota mieszkaniowa w zasobie spółdzielni, przesłanki powstania, zasady głosowania, wymagana większość
- Obowiązki organów spółdzielni w zakresie powstawania wspólnot – wzory uchwał w materiałach
- Zmiana kompetencji Zarządu, Rady Nadzorczej i Walnego Zgromadzenia w zakresie podejmowania decyzji w nieruchomości w której wyodrębnione zostały lokale
- Zarząd nieruchomością wspólną, nowe regulacje w zakresie podejmowania decyzji
- Jakie czynności spółdzielnia mieszkaniowa może podejmować samodzielnie?
- Do jakich czynności wymagane są uchwały właścicieli lokali? – wzory uchwał w materiałach
- Rozliczenie z właścicielami funduszu remontowego (wzory odpowiedzi): - w przypadku utraty członkostwa, - w przypadku zbycia lokalu, - w przypadku powstania wspólnoty
- Dochodzenie przez spółdzielnie roszczeń z tytułu korzystania z mienia wspólnego przez właścicieli z wydzielonych wspólnot: - podpisanie umowy, - brak umowy, - etap przedsądowy, - obrona przed sądem.
- Powstanie wspólnoty a podział majątku spółdzielni
- Stosowanie ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych po wyodrębnieniu wszystkich lokali
- Omówienie przepisów ustawy o własności lokali, które mają zastosowanie do spółdzielni mieszkaniowych (ostatnie zmiany i orzecznictwo): - prawa i obowiązki właścicieli, - decyzje podejmowane przez zarząd oraz przez właścicieli w drodze uchwały, - podejmowanie przez właścicieli, decyzji, - zebranie właścicieli – zasady zwoływania i obradowania, - zbieranie głosów w trybie obiegowym i mieszanym, - zaskarżanie uchwał
Szkolenie poprowadzi:
Pan Dariusz Wociór – radca prawny, wpisany na listę w Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Prowadzi Kancelarię Radcy Prawnego. Zajmuje się obsługą prawną w szczególności spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych. Posiada doświadczenie we wszystkich aspektach obsługi prawnej. Prowadzi szkolenia o tematyce prawnej, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii związanych z nieruchomościami i ochroną danych osobowych. Jest autorem licznych publikacji prawnych w Rzeczpospolitej i w Wydawnictwie C.H. Beck.
To znany i lubiany wykładowca z bogatym doświadczeniem szkoleniowym.
Odpłatność za szkolenie wraz z materiałami wynosi:
- dla spółdzielni zrzeszonych: 310 zł + VAT (od osoby)
- dla spółdzielni niezrzeszonych: 340 zł + VAT (od osoby)
w cenie szkolenia zapewniona przerwa kawowa oraz lunch.
Jeżeli spółdzielnia mieszkaniowa zgłosi na szkolenie:
- 3 osoby – otrzymuje rabat w wysokości 5%.
- 4 osoby – otrzymuje rabat w wysokości 10%
Zgłoszenia prosimy przesyłać do dnia 16.02.2018r. tel/fax: 14/626-09-90 lub e-mail: szkolenia@mzrsm.pl
Powrót