06.09.2023
Krajowy System e-Faktur szkolenie w dniu 29.09.2023 zmiana terminu szkolenia na 13.10.2023

Zarząd Małopolskiego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Tarnowie zaprasza do udziału w szkoleniu OnLine z tematu:

Krajowy System e-Faktur

Szkolenie odbędzie się w dniu 13.10.2023r. za pośrednictwem platformy do szkoleń – TEAMS w godz. 10.00-15.00 (z krótkimi przerwami w trakcie szkolenia)

Każdy uczestnik, dzień przed szkoleniem otrzyma link do platformy, na której należy dokonać rejestracji i zalogować się w dniu szkolenia.

 

W dniu  7 sierpnia 2023 r. Prezydent RP podpisał ustawę z dnia 16 czerwca 2023 r., która wprowadza obowiązek stosowania faktur ustrukturyzowanych dla wszystkich podatników. Obowiązkowy system fakturowania w KSeF wejdzie częściowo w życie od dnia 1 lipca 2024 r., a w całości od 1 stycznia 2025 roku. Przedsiębiorcy mają niecały rok na przygotowanie do zmian organizacyjnych, ewidencyjnych i prawnych. Jest to największa nowelizacja ustawy o VAT od 2004 roku, gdy wstępowaliśmy do UE.

Program szkolenia:

  1. Krajowy System e-Faktur:
    1. zasady funkcjonowania KSeF, w tym przesyłanie i odbieranie faktur,
    2. archiwizacja faktur w KSeF,
    3. czy stosowanie KSeF wymaga zgody kontrahenta i w jaki sposób pobierze on fakturę?
    4. jakie rodzaje faktur można wystawiać przez KSeF, a jakie nadal trzeba będzie wystawiać w dotychczasowy sposób?
    5. faktura pro-forma, uproszczona, VAT RR i duplikat a nowy KSeF,
    6. PEF a KSeF – czy są zharmonizowane?
    7. czy będzie dostępny wzór faktur?
    8. termin przechowywania faktur w KSeF.
  2. Dostęp do KSeF (w systemie fakultatywnym):
    1. kto ma dostęp do nowej struktury faktur,
    2. upoważnienie w zakresie wystawiania faktur,
    3. upoważnienie w zakresie dostępu do faktur,
    4. upoważnienie w zakresie wystawiania i dostępu do faktur,
    5. upoważnienie dla osób trzecich w tym dla biur rachunkowych,
    6. korzystanie z KSeF bez upoważnienia,
    7. w jaki sposób fakturę wystawić i przesłać w KSeF w zakresie transakcji zagranicznych (np. WDT) jak i dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej,
    8. druk ZAW-FA – omówienie,
    9. rozporządzenia regulujące zasady nadawania upoważnień do KSeF,
    10. aplikacja webowa MF – sposób wykorzystania.
  3. Schemat struktury faktury w KSeF (w systemie fakultatywnym):
    1. pola w nowej strukturze faktury,
    2. które elementy schematu są obowiązkowe,
    3. numer identyfikujący w KSeF a numer faktury,
    4. analiza UPO – co wynika z tego dokumentu,
    5. dane stron transakcji w tym dostawcy, nabywcy, odbiorcy, płatnika, współwłaściciela,
    6. nowe elementy faktury, w tym nr umowy, WZ, rodzaje transportu, PKWiU, CN, PKOB, sposób płatności, skonto, kurs waluty i kod waluty, warunki transakcji, itp.
    7. faktura w KSeF a kody GTU i kody literowe jak TP i FP,
    8. czy w fakturze w KSeF można umieścić dodatkowe informacje lub załączniki?
    9. rodzaje faktur w KSeF (VAT, KOR, ZAL, ROZ, KOR_ZAl, KOR_ROZ, UPR).
  4. Faktura wystawiona i otrzymana w KSeF (w systemie fakultatywnym):
    1. kiedy uznać fakturę za wystawioną,
    2. kiedy uznać fakturę za otrzymaną,
    3. kiedy uznać fakturę korygującą za wystawioną i otrzymaną,
    4. jaki wpływ ma dzień wystawienia lub otrzymania faktury w KSeF w zakresie momentu odliczenia podatku naliczonego (zakup) jak i rozpoznania obowiązku podatkowego (sprzedaż).
  5. Zachęty oraz zalety wprowadzenia KSeF (w systemie fakultatywnym):
    1. ujmowanie faktur korygujących in minus po stronie sprzedaży i zakupu,
    2. przyspieszony zwrot podatku VAT,
    3. brak konieczności przedstawienia pliku JPK_FA,
    4. nowe możliwości wykorzystania faktur elektronicznych w księgowaniu transakcji zakupowych – istotne uproszczenia.
  6. Jakie działania podjąć aby wdrożyć KSeF gdy stanie się on obowiązkowy od drugiej połowy 2024 r.
    1. omówienie projektu nowelizacji wprowadzającej obowiązkowy KSeF
    2. kto będzie podlegał obowiązkowi wystawiania faktur w KSeF – podatnik zwolniony z VAT, podatnik posiadający stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, działalność nierejestrowana, podatnik jedynie zarejestrowany na potrzeby podatku VAT, 
    3. które podmioty będą mogły wejść w obowiązkowy KSeF z półrocznym opóźnieniem?
    4. co z biletami PKP, PKS, opłatami za autostrady – czy nadal będą uważane za faktury? 
    5. informacja o stosowaniu KSeF – Biała lista podatników – czy nadal ustawodawca planuje zmiany w tym obszarze?,
    6. w jaki sposób dokumentować WDT, eksport towarów, eksport usług oraz sprzedaż na rzecz konsumentów,
    7. jakie działania podjąć w przypadku czasowej niedostępności, awarii KSeF, trybu off-line po stronie podatnika,
    8. opatrzenie faktury KSeF dodatkowym kodem QR – dwie metody opatrzenia kodem,
    9. czy będzie konsolidacja KSeF z PEF?
    10. czy zmienią się regulacje określające termin wystawienia faktury?
    11. zasady wystawiania faktury korygujących w KSeF – nowe propozycje.
    12. propozycja wystawienia faktury korygującej przez nabywcę – zmiany w projekcie,
    13. nowe zasady ujęcia faktur korygujących in minus – po stronie sprzedawcy jak i nabywcy,
    14. nota korygująca – w jakich przypadkach będzie można ją stosować, a kiedy instytucja ta zostanie zniesiona,
    15. skrócenie terminu zwrotu VAT,
    16. dodatkowe wymogi przy płaceniu za fakturę z KSeF,
    17. płatność w MPP a faktura z KSeF – dodatkowe wymogi,
    18. co z fakturami wystawianymi przy użyciu kas rejestrujących oraz paragonami z NIP nabywcy – czy one znikną?
    19. akceptacja stosowania faktur w KSeF,
    20. data wystawienia i otrzymania faktur w KSeF – zasady w zakresie trybów awaryjności.
    21. jakie kary wprowadzi ustawodawca za pominięcie faktury w KSeF – sankcje,
    22. faktury zaliczkowe – nowe zasady wystawiania,
    23. faktury RR (w tym korygujące) – nowe zasady wystawiania,
    24. rozliczenie z rolnikiem ryczałtowym – nowe zasady,
    25. faktura scamowa, ukrywanie faktur, korekta techniczna faktury – działania podatnika,
    26. przepisy przejściowe.
  7. Struktury logiczne zaprezentowane przez Ministerstwo Finansów, w tym wydane informacje dotyczące najczęściej zadawanych pytań.

Szkolenie prowadzi:

Mariusz Unisk – Prawnik, doradca podatkowy nr wpisu 09921, Wiceprezes Instytutu Studiów Podatkowych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Podatków i Prawa Podatkowego UW. Specjalizacja – podatek od towarów i usług, podatki dochodowe, PCC, podatki i opłaty lokalne. Kieruje i koordynuje pracą multidycyplinarnych Zespołów powoływanych do kompleksowej optymalizacji podatkowej. Jest autorem i współautorem wielu publikacji książkowych na tematy podatkowe, w szczególności „Komentarza do podatku rolnego, leśnego oraz od nieruchomości” oraz „Komentarza do ustawy o podatku od towarów i usług” jest także autorem wielu specjalistycznych artykułów na tematy podatkowe. Od 15 lat uznany wykładowca tematyki podatkowej w zakresie podatku od towarów i usług, Ordynacji podatkowej i podatków i opłat lokalnych. Stały wykładowca Studium dla Doradców Podatkowych w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków lokalnych. W swojej karierze przeprowadził ponad 1000 szkoleń z zakresu prawa podatkowego.

 

Odpłatność za szkolenie wynosi:

- 430,00 zł od osoby + VAT – dla spółdzielni będącej członkiem MZRSM,

- 460,00 zł od osoby + VAT – dla spółdzielni nie będącej członkiem MZRSM

 

Cena zawiera dostęp do platformy w czasie trwania szkolenia, materiały szkoleniowe przygotowane przez wykładowcę oraz konsultacje w czasie przeznaczonym na szkolenie.

Sposób zapłaty: faktura zostanie wysłana na podany w zgłoszeniu adres e-mail po szkoleniu.

Termin nadsyłania zgłoszeń do 10.10.2023r. na adres e-mail: szkolenia@mzrsm.pl

 

Powrót