05.02.2018
ZMIANA STATUTÓW 15.02.2018

Zgonie z art. 81 Ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych spółdzielnie mają obowiązek dokonać zmian swoich statutów. 12 – miesięczny termin zgłoszenia zmian do KRS upływa 9.09.2018r. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom spółdzielni Małopolski Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych w Tarnowie zaprasza na szkolenie pt:

ZMIANA STATUTÓW SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ - zagadnienia praktyczne

Szkolenie odbędzie się:

w dniu 15.02.2018 r. w TARNOWIE w Hotelu Tarnovia ul. Kościuszki 10 o godz. 10.00.
Przewidywany czas zakończenia szkolenia w godz. 14.00

Ramowy program szkolenia:

  1. Charakter prawny statutu spółdzielni po nowelizacji ustawy,
  2. Statut spółdzielni, tryb rejestracji i ujawniania zmian,
  3. Obowiązek zmiany statutu – konsekwencje uchybienia terminowi,
  4. Zakres kognicji sądu rejestrowego – zaskarżanie postanowień, stosowanie art. 24 ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym w zakresie postępowania przymuszającego z uwzględnieniem najnowszych pytań prawnych do Sądu Najwyższego,
  5. Aktualny charakter prawny członkostwa w spółdzielni mieszkaniowej,
  6. Zasady przyjmowania i charakter tekstu jednolitego statutu a uchwała o zmianie,
  7. Wniosek o rejestrację zmian, elementy istotne, załączniki do wniosku, zasady wypełniania,
  8. Zmiany treści statutów wynikające z nowelizacji ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych Dz. U. z 2017 r. poz. 1569)
  9. Członkowie:- Uzyskanie członkostwa, - Ustanie członkostwa, roszczenia,- Kompetencje zarządu w zakresie przyjmowania członków,- Nabywanie członkostwa w przypadku gdy prawo do lokalu przysługuje kilku osobom,- Nowe zasady prowadzenia rejestru członków spółdzielni,- Najemcy byłych mieszkań zakładowych jako członkowie spółdzielni,- Obowiązki statutowe w świetle art. 353[1] kc,- Zakres regulacji praw i obowiązków osób nie będących członkami spółdzielni.
  10. Walne zgromadzenie, zasady obradowania, dopuszczalność odesłania do regulaminu, zasady przyjmowania i udzielania pełnomocnictw, nowe obowiązki spółdzielni:- Prawa do lokali – powstanie, ustanie, umowy o budowę lokali, wygaśnięcie prawa, wykonanie umowy o budowę lokalu, -Fundusze własne po nowelizacji w treści statutu, - Finansowanie nabycia prawa własności gruntów użytkowanych wieczyście, - Rozliczenie z tytułu wygaśnięcia prawa lokatorskiego w sytuacji gdy lokal nie podlega zbyciu w drodze przetargu, - Zasady rozliczeń i przeprowadzania przetargu na zbycie prawa, wpłata wartości rynkowej jako conditio iuris czynności prawnej, - Zasady rozliczeń funduszu remontowego z właścicielami lokali, - Zapisy fakultatywne – możliwość stosowania art. 266 kk na podstawie regulacji statutowych, - Zasady udostępniania dokumentów, klauzula ochrony danych osobowych,
  11. Najczęstsze błędy w treści obecnie obowiązujących statutów,
  12. Proponowane brzmienie przykładowych zapisów statutu spółdzielni mieszkaniowe,
  13. Zmiany obowiązujących regulaminów – zakres, uprawnienia spółdzielni a uchwały właścicieli lokali w nieruchomościach wspólnych,
  14. Wybrane problemy z zakresu funkcjonowania spółdzielni mieszkaniowych po nowelizacji ustawy.

Szkolenie poprowadzi: Pan Grzegorz Abramekradca prawny.

Odpłatność za szkolenie wraz z materiałami wynosi:

- dla spółdzielni zrzeszonych:  290 zł + VAT (od osoby)

- dla spółdzielni niezrzeszonych: 320 zł + VAT (od osoby)

w cenie szkolenia zapewniona przerwa kawowa oraz lunch.

Jeżeli spółdzielnia mieszkaniowa zgłosi na szkolenie:

- 3 osoby – otrzymuje rabat w wysokości 5%.

- 4 osoby – otrzymuje rabat w wysokości 10%

Zgłoszenia prosimy przesyłać do dnia 09.02.2018r. tel/fax: 14/626-09-90, lub e-mail: szkolenia@mzrsm.pl

Powrót