Zarząd Małopolskiego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Tarnowie zaprasza na Konferencję Członków Zarządu, Głównych Księgowych, oraz Kierowników działów organizacyjnych i członkowsko-mieszkaniowych spółdzielni mieszkaniowych, która odbędzie się
w dniach 11-13.01.2017 r.
w ZAKOPANEM w Hotelu TATRA ul. Cyrhla 34.
Konferencję rozpoczniemy w dniu 11.01.2017r. o godz. 1200 obiadem a zakończymy w dniu 13.01.2017r. śniadaniem.
Tematyka Konferencji będzie obejmowała następujące zagadnienia:
I dzień szkolenia od godz. 13.00 - prowadzenie dr Jerzy Jankowski – Prezes Zarządu ZRSM RP
w Warszawie.
- Informacja o wynikach VI Kongresu Spółdzielczości oraz pierwszym posiedzeniu ZO KRS, na którym zostały wybrane nowe władze KRS.
- Aktualne zadania dla spółdzielczości mieszkaniowej wynikające z podjętych uchwał VI Kongresu Spółdzielczości.
- Aktualne zadania dla spółdzielczości mieszkaniowej wynikające z obowiązujących ustaw dotyczących gospodarki nieruchomościami.
- Informacja na temat ustaw, które są w programie Rządu i władz ustawodawczych w roku 2017 a dotyczą spółdzielni mieszkaniowych i gospodarki nieruchomościami.
II dzień szkolenia od godz. 10.00 – prowadzenie sędzia Sądu Pracy - Sławomir Zabłocki.
- Relacje przełożony – podwładny.
Uprawnienia i obowiązki. Polecenia służbowe, w tym dotyczące czasu pracy, urlopów, zastępstw. Konsekwencje niewykonania polecenia służbowego, w tym kary porządkowe i rozwiązanie umowy o pracę. Odpowiedzialność pracodawcy za niezgodne z prawem polecenia służbowe. Dyspozycyjność i podporządkowanie pracownika – problemy praktyczne.
- Uprawnienia kontrolne Państwowej Inspekcji Pracy.
Naruszenie przez pracodawcę przepisów prawa pracy – odpowiedzialność finansowa członków zarządu, odpowiedzialność za wykroczenie, przestępstwo. Konsekwencje poinformowania przez PIP o nieprawidłowościach ZUS-u, oraz Urzędu Skarbowego. Konsekwencje prawne niewłaściwych umów cywilnoprawnych zawartych przez pracodawcę. Za co najczęściej PIP karze pracodawców.
- Kontrola ZUS.
Konsekwencje prawne i finansowe zakwestionowania przez ZUS umów z pracownikami (różnica między umową o pracę, umową zlecenie a umową i dzieło). Kiedy członkowie Zarządu odpowiadają osobistym majątkiem za zobowiązania wobec ZUS.
- Kiedy i w jakich sytuacjach członkowie zarządu odpowiadają osobistym majątkiem za złą kondycję finansową spółdzielni oraz niewypełnienie zobowiązań publiczno – prawnych i pracowniczych. Orzecznictwo polskich sądów.
- Konsekwencje prawne i finansowe zawierania z pracownikami umów o pracę sprzecznych z obowiązującymi przepisami. Złe określenie czasu trwania umowy, rodzaju umowy, miejsca wykonywania pracy. Zawieranie tzw. umów śmieciowych.
- Pracownik, były pracownik, członek zarządu pozywa spółdzielnię do Sądu Pracy.
Obowiązki pracodawcy związane z postępowaniem sądowym, konsekwencje finansowe przegranego procesu, jak zawrzeć ugodę, jakie procedury zastosować w spółdzielni, aby zminimalizować ryzyko odpowiedzialności materialnej wobec pracowników.
- Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy.
- Uprawnienia kontrolne pracodawcy.
Monitoring w miejscu pracy, kontrola stron internetowych i poczty elektronicznej, kontrole osobiste, gps. Konsekwencje nagrywania przez pracowników przełożonych bez ich wiedzy. Kontrola stanu trzeźwości. Zwolnienie pracownika w przypadku nadużywania alkoholu lub notorycznego przebywania na L-4.
- Czas pracy członków zarządu i kadry kierowniczej. Rozliczanie podróży służbowych, dodatkowe umowy z członkami zarządu.
- Umowy o zakazie konkurencji i odpowiedzialności materialnej pracowników – warto zawierać, czy nie?
- Jak poprawnie rozwiązać umowę o pracę. Jak skutecznie wręczyć wypowiedzenie umowy o pracę, kiedy pracownik tego unika.
- Relacje pracodawcy ze związkami zawodowymi.
Jak wynika z przedstawionej tematyki Konferencji, będziemy zajmować się najaktualniejszymi i ważnymi dla zarządów oraz działów organizacyjnych spółdzielni mieszkaniowych zagadnieniami, które na co dzień sprawiają wiele problemów i często prowadzą do destabilizacji i konfliktów w kierowaniu spółdzielnią. Stąd liczymy na duże zainteresowanie i liczny udział w tej konferencji Prezesów, oraz ich Zastępców, Księgowych oraz Kierowników działów organizacyjnych i członkowsko - mieszkaniowych spółdzielni mieszkaniowych. W trakcie szkolenia udzielane będą odpowiedzi na pytania indywidualne przedstawicieli spółdzielni mieszkaniowych uczestniczących w szkoleniu.
Koszt Konferencji wynosi:
– 980,00 zł + VAT dla członków Związku
- 1000,00 zł + VAT dla spółdzielni niezrzeszonych w Związku
Kartę zgłoszenia należy przesłać do biura Związku faxem lub mailem w terminie do dnia 30.12.2016r. oraz dokonać opłaty w tym samym terminie na konto MZRSM.
Rezygnacja w udziale w szkoleniu nie będzie podstawą do zwrotu wpłaconej kwoty.
Ze względu na ograniczoną ilość miejsc w Hotelu liczyć się będzie kolejność zgłoszeń.
DO ZOBACZENIA NA KONFERENCJI
Powrót