20.12.2016
Szkolenie dla Członków Zarządu, Głównych Księgowych oraz Kierowników działów w dniach 11-13.01.2017

Zarząd Małopolskiego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Tarnowie zaprasza na Konferencję Członków Zarządu, Głównych Księgowych, oraz Kierowników działów organizacyjnych i członkowsko-mieszkaniowych spółdzielni mieszkaniowych, która odbędzie się

w dniach 11-13.01.2017 r.
w ZAKOPANEM w Hotelu TATRA ul. Cyrhla 34.

Konferencję rozpoczniemy  w dniu 11.01.2017r. o godz. 1200 obiadem a zakończymy w dniu 13.01.2017r. śniadaniem.

Tematyka Konferencji będzie obejmowała następujące zagadnienia:

I dzień szkolenia od godz. 13.00 - prowadzenie dr Jerzy Jankowski – Prezes Zarządu ZRSM RP
w Warszawie.

  1. Informacja o wynikach VI Kongresu Spółdzielczości oraz pierwszym posiedzeniu ZO KRS, na którym zostały wybrane nowe władze KRS.
  2. Aktualne zadania dla spółdzielczości mieszkaniowej wynikające z podjętych uchwał VI Kongresu Spółdzielczości.
  3. Aktualne zadania dla spółdzielczości mieszkaniowej wynikające z obowiązujących ustaw dotyczących gospodarki nieruchomościami.
  4. Informacja na temat ustaw, które są w programie Rządu i władz ustawodawczych w roku 2017 a dotyczą spółdzielni mieszkaniowych i gospodarki nieruchomościami.

II dzień szkolenia od godz. 10.00 – prowadzenie sędzia Sądu Pracy - Sławomir Zabłocki.  

  1. Relacje przełożony – podwładny.

Uprawnienia i obowiązki. Polecenia służbowe, w tym dotyczące czasu pracy, urlopów, zastępstw. Konsekwencje niewykonania polecenia służbowego, w tym kary porządkowe i rozwiązanie umowy o pracę. Odpowiedzialność pracodawcy za niezgodne z prawem polecenia służbowe. Dyspozycyjność i podporządkowanie pracownika – problemy praktyczne.

  1. Uprawnienia kontrolne Państwowej Inspekcji Pracy.

Naruszenie przez pracodawcę przepisów prawa pracy – odpowiedzialność finansowa członków zarządu, odpowiedzialność za wykroczenie, przestępstwo. Konsekwencje poinformowania przez PIP o nieprawidłowościach ZUS-u, oraz Urzędu Skarbowego. Konsekwencje prawne niewłaściwych umów cywilnoprawnych zawartych przez pracodawcę. Za co najczęściej PIP karze pracodawców.

  1. Kontrola ZUS.

Konsekwencje prawne i finansowe zakwestionowania przez ZUS umów z pracownikami (różnica między umową o pracę, umową zlecenie a umową i dzieło). Kiedy członkowie Zarządu odpowiadają osobistym majątkiem za zobowiązania wobec ZUS.

  1. Kiedy i w jakich sytuacjach członkowie zarządu odpowiadają osobistym majątkiem za złą kondycję finansową spółdzielni oraz niewypełnienie zobowiązań publiczno – prawnych i pracowniczych. Orzecznictwo polskich sądów.
  2. Konsekwencje prawne i finansowe zawierania z pracownikami umów o pracę sprzecznych z obowiązującymi przepisami. Złe określenie czasu trwania umowy, rodzaju umowy, miejsca wykonywania pracy. Zawieranie tzw. umów śmieciowych.
  3. Pracownik, były pracownik, członek zarządu pozywa spółdzielnię do Sądu Pracy.

Obowiązki pracodawcy związane z postępowaniem sądowym, konsekwencje finansowe przegranego procesu, jak zawrzeć ugodę, jakie procedury zastosować w spółdzielni, aby zminimalizować ryzyko odpowiedzialności materialnej wobec pracowników.

  1. Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy.
  2. Uprawnienia kontrolne pracodawcy.

Monitoring w miejscu pracy, kontrola stron internetowych i poczty elektronicznej, kontrole osobiste, gps. Konsekwencje nagrywania przez pracowników przełożonych bez ich wiedzy. Kontrola stanu trzeźwości. Zwolnienie pracownika w przypadku nadużywania alkoholu lub notorycznego przebywania na L-4.

  1. Czas pracy członków zarządu i kadry kierowniczej. Rozliczanie podróży służbowych, dodatkowe umowy z członkami zarządu.
  2. Umowy o zakazie konkurencji i odpowiedzialności materialnej pracowników – warto zawierać, czy nie?
  3. Jak poprawnie rozwiązać umowę o pracę. Jak skutecznie wręczyć wypowiedzenie umowy o pracę, kiedy pracownik tego unika.
  4. Relacje pracodawcy ze związkami zawodowymi.  

Jak wynika z przedstawionej tematyki Konferencji, będziemy zajmować się najaktualniejszymi i ważnymi dla zarządów oraz działów organizacyjnych spółdzielni mieszkaniowych zagadnieniami, które na co dzień sprawiają wiele problemów i często prowadzą do destabilizacji i konfliktów w kierowaniu spółdzielnią. Stąd liczymy na duże zainteresowanie i liczny udział w tej konferencji Prezesów, oraz ich Zastępców, Księgowych oraz Kierowników działów organizacyjnych i członkowsko - mieszkaniowych spółdzielni mieszkaniowych. W trakcie szkolenia udzielane będą odpowiedzi na pytania indywidualne przedstawicieli spółdzielni mieszkaniowych uczestniczących w szkoleniu.

Koszt Konferencji wynosi:

– 980,00 zł + VAT dla członków Związku

- 1000,00 zł + VAT dla spółdzielni niezrzeszonych w Związku

Kartę zgłoszenia należy przesłać do biura Związku faxem lub mailem w terminie do  dnia  30.12.2016r. oraz dokonać opłaty w tym samym terminie na konto MZRSM.

Rezygnacja w udziale w szkoleniu nie będzie podstawą do zwrotu wpłaconej kwoty.

Ze względu na ograniczoną ilość miejsc w Hotelu liczyć się będzie kolejność zgłoszeń.

DO ZOBACZENIA NA KONFERENCJI

 

Powrót